This is what I do, when I am bored

Ja, nu har jag så tråkigt så jag tänkte att jag kunde skriva av mig lite granna, så kanske det har dykt upp något man kan göra.

Sitter här och pratar med Daniel, det är ju förstås inte tråkgit, men det skulle vara betydligt bättre om han var hos mig nu. Menmen, det är smällar man få ta.

Imorgon fyller jag år! Grattis på mig själv. Fast jag tycker 17 är en riktig jobbig ålder. Det är liksom mitt emellan allting. När man var 15 så var det lixom coolt, för då var man tonåring. 16, ja då var det ju att man fick börja köra, men 17 ? vad är det för ålder. 1 år kvar innan man är myndig. Det känns som om det är en sista anhalt innan 18 och det stör mig. Varför inte bara hoppa 18 på en gång.

Nej, nu ska vi inte vara så, jag får ju tårta och jag får presenter. Eller jag fick det i helgen, kommer inte få något mer nu. Men det är lugnt, för det var bra det jag fick (= Sedan så åt man ju tårta igår satt, det går ingen nöd på mig. Hoppas dom väcker mig på morgonen med sång, annars är det inte en födelsedag, för det har vi gjort ända sedan vi föddes. Så det är det enda jag önskar till imorgon.

Sedan vill jag ju vara med Daniel också. Ish, jag börjar kära ner mej totalt i dig, och vet du vad, det gör ingenting. Jag älskar att vara lycklig, för det var längesedan jag var såhär lycklig som nu när jag är med dej. Jag är hel, när jag är med dej! Livet är så mycket roligare med dej, Daniel, bara så du vet. Jag är inte bra på att prata om känslor, men du, du finns i mitt hjärta, och det kommer du alltid att göra. ♥

Jaja, kanske man ska börja läsa den där boken som man fick i samhällen. Jag tycker att det är så hemskt med våldtäkter. Jag förstår inte vad dom tänker, när dom förstör ett människoliv sådär. Dom kommer aldrig kunna bli den de var före övergreppet. Och ännu mindre förstår jag hur rättsystemet tycker att det är tjejernas fel, eftersom de klär sig på ett visst sätt. Man ska kunna gå naken utan att någon ens ska lägga ett finger på en, men det kommer väl aldrig hända. Eftersom det verkar som att en del killar tror att man är en mindre värd varelse och man kan göra som man  vill med. Det är helt oacceptabelt, men ändå så finns det så många som är sådana. Det är nästan som om de accepteras, medan kvinnan måste nedvärderas för att de hade en lite för kort kjol på sig.

Nej, nu måste jag sluta innan jag blir arg, för det här är något som engagerar mig mycket. Även om jag inte, eller någ jag känner, inte har blivit utsatt för våldtäkt så är det ett problem som har väckt mitt intresse.

Jag ska även se Säg att du älskar mig, med Jennifer på Onsdag, för att den ska ingå i denna samhällssak. Fast jag blev lite irriterad när jag sa det och så tog alla min ide, men det är väl något man får leva med. Man kan jag ju inte ha ensamrätt på allt här i världen. Sedan så tycker jag att det var jävligt kul att vi får göra något så fritt igen på samhällen, hon gör att man gillar ämnet. Man får välja fritt om det som engagerar än och det gör att man blir intresserad och vill lära sig mer.

Jaja, nu har jag skrivit av mig. Haha, men nu ska jag gå och lägga mig, för det verkar som om Daniel har loggat ut, och mitt batteri på telefonen dog, men wtf, vad gör man. Man går och lägger sig är vad man gör. Haha, här för man en dialog med sig själv, är man schizofren? nej, absolut inte! Haha.

/ ElinaAnnaErikaEvensson


Kommentarer
Postat av: Lovisa=)

skriv lite oftare;)
heheh
närå^^
är jävligt glad för din skull ska du veta:D
puss påre

2007-11-29 @ 21:14:09
Postat av: Elina

Jag skriver så ofta jag hinner! Jag älskar dig gumman!

2007-11-29 @ 22:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0