when everything seems to be alright

Började dagen med att vakna klockan kvart i 8.. Gick upp för att fika och fixa de sista grejerna innan vi skulle åka.

Skulle åka 9 från Nacksta, men det blev inte så, utan vi åkte halv 10 istället. Sedan så kom man in till stan då fick vi vänta ett tag innan bussen kom. När bussen väl kom, tog vi platserna längst bak. Satte på Ipoden, lutade tillbaka sätet, och åkte ner. Det var en ganska tråkig resa ner, det hände inte så mycket, och det var ganska mycket folk. Men det gick bra ändå.


När vi kom fram, fick vu först sitta i bussen typ i 40 minuter innan vi fick checka in. Då ropar två kontrollanter till sig, mig, Daniel och Nicke. Dom går igenom vårat bagage, tar ifrån mig mitt dricka, mina högtalare till Ipoden och är nära på att ta godiset. Men iallafall, pissed off som vi var då, började ombordningen. Det gick bra, men när jag insåg att de skulle ta kort också, så då blev det bara jobbigt. Men som tur var så blev det ju inte nå bra, så man behövde inte köpa det :)


När vi kom ombord så började vi packa upp och sedan så hann vi inte så mycket mer än att byta kläder innan vi skulle gå och äta. Vi var 5 minuter sena, så vi fick inte sitta tillsammans. Men jag fick sitta med Daniel iallafall. Var så hungrig att jag blev ganska (eller nej, extremt) förbannad på pensionärerna som smet in mellan en i kön. Daniel fick lugna ner mej, annars hade dom fått en gaffel i ögat. Aja, fick min mat, och den var underbar. Åt så mycket att jag kunde rulla från bordet.


Efter det så gick vi till hytten och gjorde oss iordning för kvällen. Blev en förfest i Måddans och Nickes hytt, och det var trevligt, med nice folk och nice musik. Eller ja, musiken går väl att diskutera?


Efter att man suttit där och kommit igång lite så gick man ner till baren och satt där ett tag och diggade musiken. Det var skitkul.. Speciellt mysigt var det när jag och Daniel gick ut längst bak och tittade ut över vattnet. Han höll om mig och månen var så vacker. Det var underbart. Nicke var så snäll att han bjöd på lite grejer, för han var väl den enda som hade mycket pengar..


Efter det så gick man tillbaka till hytten och drack upp det vi hade där, eftersom det började kännas i plånboken, men det var lyckat det med. Haha, fast det blev visst en del incidenter på den offentliga toan! - Gud, vad båten krängde till! Jaja, den bjuder jag på. Sedan så gick man tillbaka och hade allmänt trevligt.


Gick och lade mig runt halv 3-4? Jag kommer inte ihåg vad klockan var. Men jag hade haft en bra kväll iallafall.


 / ElinaAnnaErikaEvensson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0