maybe i´ll be alright sometime

jaja, tänkte bara uppdatera lite snaaabbt. Har kommit på hur denna temavecka har förändrat mig. Alltså allt med fördomar och skit. haha, jag orkar inte skriva hela analysen, men jag tycker verkligen att vi, vi här i västvärlden tar för lite ansvar när det kommer till sådana här frågor. Det är helt absurd hur mycket skit som pågår utan att vi märker ett skit. det är svårt att inse att just nu, så får en 4-årig flicka sina inre och yttre blygdläppar avslitna av ett gammal rakblad. eller en liten pojke som tvingas tillbringa en natt med en affärsresenär, bara för att få mat för dagen. eller kanske den 10-åriga flickan, vars rygg värker och händerna är alldeles svullna efter 12 timmars arbete på en smutsig fabrik. Väcker inte det känslor? Herregud, här går vi runt och har våra i-landsproblem. "Åh, min mobil suger, jag måste ha en ny", "alltså, jag ville inte ha köttbullar idag, så jag åt inget alls". Fel att lägga alla sina egna problem åt sidan och låta det som verkligen betyder något, komma fram istället.

Nej, nu måste jag sluta. Måste sova. Hörs HEJ!

/ ElinaAnnaErikaEvensson

image63
who is thinking about this child? no one.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0