Back home

Efter en omtumlande resa så är man hemma. Jag ska ta och berätta allting nu tror jag.

Onsdag den 5 november 2008

Vi tog en sovmorgon innan vi åt frukost och packade. Vid 12 checkade ut, och samtidigt frågade om vi fick lämna packningen där och hämta upp det. Visst fick vi det, men det kostade, 0.50 LVL. Ah, det gick väl an. När vi lämnat allting tog vi en tram till slummen några kilometer utanför staden. Scary I say. När vi varit där i en halvtimme så åkte vi tillbaka till den efterlängtade staden. Då knäppte vi en massa kort i en superfin park. Vi filmade lite och vi handlade inför resan på kvällen. Vi gick till busstationen en timme tidigare och kollade igenom den ekonomiska biten i vår resa. Efter den timmen, så förstod vi nästan mindre, men kanske blev det lite klarare tillslut. Hade fruktansvärt kul på busshållplatsen; We have tzu go tzu tze buzz! HAHA. Nåja, den bussturen gick fort, kanske för att han körde som en tok. Kom fram i Tallinn runt 11 på kvällen. Tog då en taxi till vandrahemmet. Fick gå den sista biten och när vi kommer fram får vi en chock. Under vår skylt där det står Vana Tom Hostel, så är det en annan skylt, på en naken tjej, med orden,  All that you are looking for in one place, up to 8-10 girls working every night. Så där bodde vi en natt, över en sexshop och under en porrklubb! Vi bytte dock till ett dubbelrum och sov med en gaffel som vårt vapen, som jag lovar var livsfarlig. Jag har fortfarande ett sår efter den.

Torsdag den 6 november 2008

Vi klev upp tidigt och packade ihop sakerna. Vi letatde efter ett annat ställe att bo på och hittade Grand Hostel. Thank god, det var som ett riktigt hotell, så det var underbart. Efter att vi sovit någon timme där så gick vi ut på staden. Kollade verkligen allt den dagen, turistområdena, slummen, allt! Hade extremt ont i fötterna efter kan jag säga. Gick som en gammal tant. Den kvällen avslutades med gotta och EMA.

Fredag den 7 november 2008

Klev upp tidigt och fikade. Det var inte det godaste men det gick ner. Efter det så åkte vi bussen till flyplatsen, där vi inte behövde vänta alltför länge. Klev på planet och åkte. Han knappt upp innan vi åkte ner, och fick så fruktansvärt ont i höger öra. Det har inte släppt än. När vi kom fram väntade 9 timmars sittande på en stenbänk innan bussen kom. Då blev det 6 timmars busstur, innan man var framme i timrå, där mamma hämtade mig. Kom hem, pratade lite innan jag stupade i säng.

Det var vår resa det, en oförglömlig resa som vi hoppas få göra om. Ett gott resesällskap gjorde allting, så tack för att du stod ut med mina fiskminer och hästfall!

/ ElinaAnnaErikaEvensson


Utsikt över Tallinn

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, ja ni verkar ju haft en oförglömlig resa iaf =D Jag likaså;p hoppas din förkylning blivit bättre! Sköt om dig, puss & kram

2008-11-09 @ 16:17:03
URL: http://adjoken.blogg.se/
Postat av: Elina

jaa, det kan man säga att den var :) Kram på dig själv!

2008-11-09 @ 20:46:10
URL: http://justaddicted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0