Sömnproblem

Ja, det är vad jag har. Då sätter jag mig framför datorn en sån här inför en så viktig dag. Inte bra hurrni!

Ska kanske berätta lite grann om denna extremt konstiga dag? Den började extremt normalt med att jag klev upp och gjorde mig iordning. Fikade lite grann innan jag gick till bussen. Pratade med Lovisa angående den kommande Halloweenfesten, skoj det ska bli! Kom till skolan där vi hade foto. Det var ingen apparat ledig så jag och Jennifer bestämde oss för att kolla lite med projektarbetet.

Satt där en stund och kollade lite innan vi gick till Erik biträdande rektorn. Han ville prata med oss angående projektarbetet. Det slutade med att vi lämnade rummet nästan gårtandes, arg som bin och förvirrad. Han trackade ner och försökte att skala av vårt projektis. Det var som om han försökte bevisa att vi är två småfjortisar som inte vet vad vi håller på med. Men både jag och Jennifer håller MVG klass i Samhälle, vi har alltid varit "good girls". Visst om det vore två små blonderade 14-åriga tjejer som var så korkade att de inte ens visste hur man får till lockar på ett hår. Då hade det varit en annan sak. Han pressade in oss i ett hörn och försökte tvinga ut svar. Använde sina svåra ord och vi fattade ingenting. Istället för att hjälpa och uppmuntra, dock uppmärksamma oroligheterna. Då skulle jag kunna förstå. Men nu gör jag inte det. Nåja.

Efter det så gick vi tillbaka och gjorde några bilder, dom blev ganska bra faktiskt. När vi var klar så gick vi och åt. Fortfarande sura och nere efter den oväntade vändning. Vi beslöt oss för att ringa båda tidningarna för att försöka få en artikel till skriven om vårt projektis. Det blev hur bra som helst. Ska få ett samtal imorgon om det och de verkade intresserad! Då steg humöret och om ni såg två tredjeårselever på Timrå Gymnasieskola skutta omkring i korridoren så var det vi! Dagen blev bättre. Vi bestämde oss för att söka lite sponsring för leksaker och sådant till barnhemmet. Åkte in med mamma då vi käkade innan vi gick runt. Det gick inte så bra och det blev en liten dyster min. Hittade en tröja jag köpte och sedan fick jag skjuts hem av mami.

När jag kom hem så somnade jag i nån timme. Blev lite utpumpad av att vara så uppochner i humöret. Efter det så blev det datorn, bestämde om imorgon, då vi får vårt viktiga samtal och ska besöka miun. Ska även ta och boka tågbiljetten också. Just det, har jag berättat det? Jag åker till Luleå på torsdag kväll. Är där över helgen och kommer hem på tisdag eftermiddag. Härligt! Har hört att kusin Malte längtar efter sin kusin Lina (läs; jag)

Nej nu kanske man ska ge john blund en chans. Hoppas man kan somna och att det inte blir lika sent som det blev inatt. Nej, nu får ni ha det så gott. Ha det bra!

/ ElinaAnnaErikaEvensson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0