Alanya 08

Ja då ska jag börja med att berätta om min underbara resa tillsammans med Lovisa ! Ska bara säga att det var otroligt kul och det var hälrigt att komma bort från kalla Sverige ett tag.

Lördag 30 augusti

Den dagen gick åt till att packa och umgås med familjen. Klockan 6 så släppte pappa av mig vid flygplatsen och vi gick in. Gjorde allting med incheckning och sådär. Allt gick superbra. Planet var en halvtimme sent, men det gör inget. På planet så var det turkiska flygvärdinnor, vilket gjorde att man inte hörde ett ord av vad dom sa. Vi kom fram till flyplatsen runt halv 2- 2. Var typ först med att få bagaget och gå ut till bussen, så själva resan dit gick underbart. Kom till hotellet klockan 5 på morgonen. Då var det bara slå ihop sina ögon och sova.

Söndag 31 augusti

Vi tog en liten sovmorgon denna dag, med tanke på vilken tid vi hade kommit till hotellet. Men efter frukost så gick vi ner till stranden. Det var underbart varmt i luften och i havet. Så det var bara att njuta. Dock så satt vi under parasollen denna dag, eftersom det var så otroligt varmt. Vågorna var stooora, och då menar jag stora. Senare på kvällen efter att vi ätit middag och sådär, så gick vi ut. Vi gick till baren Cabana där vi tog en drink och kollade på underhållningen. De hade någon breakdance grupp där som var extremt duktiga. Efter några timmar där så blev det hemgång.

Måndag 1 september

Klev upp och åt frukost. Efter det så tog vi en taxi in till staden där vi mötte upp Jennifer och Alex som varit i Turkiet sedan onsdagen. Vi gick omkring och strosade samt kollade på saker. Hittade en parfym som jag tyckte väldigt mycket om, så den fick följa med. Avslutade med en lunch på ett ställe. Tänkte att man skulle prova den berömda kebapen, men den var inte så god. Kanske med de rätta tillbehören, men inte som det var där. Efter det så åkte Jennifer och Alex hem till sitt hotell och vi drog iväg till Detur. Där beställde vi oss för att gå till ett hamam dagen efter. Vi hann även ner på stranden ett par timmar innan det blev utgång. Besökte restaurangen och baren Oscars för första gången. Dock så blev det väldigt lugnt denna dag, eftersom vi inte mådde speciellt bra.

Tisdag 2 september

Klev upp och åt frukost. Efter det så blev det stranden några timmar innan vi gick till ett ställe och åt lunch. Efter det så tog vi en taxi till Kleopatra Hamam. Det var den mest underbaraste upplevelesen jag varit med om. Först så klädde man av sig allt, förutom bikinitrosorna. Därefter gick man in i typ som en ångbastu där det var extremt varmt och man svettades som en gris. Inne i denna ångbastu var det som ett stort stenbord i mitten.Denna var ännu varmare. Man lade sig sedan där och då kom det en dam som först peelade hela kroppen, tillochmed anisktet. Sedan en snabb dusch. Sedan lade man sig på andra sidan om stenbordet. Då fick man först skum över hela kroppen som masserades in. Det luktade gott och man blev gudomligt len efteråt. Efter detta så fick man gå ut ur rummet, med en varm handduk runt kroppen. Efter några minuter så fick man en helkroppsmassage. Ah! Det var helt underbart, det är ett måste om man åker dit ner. Efter att vi varit där så drog vi ut denna kväll, först Oscars och sedan in mot hamnen.

Onsdag 3 september

Denna dag spenderades först på stranden hela dagen. Sedan så mådde inte jag särskilt bra så vi gick inte ut, utan vi gick ner på stranden. Det var supermysigt. Det blev en tidig kväll.

Torsdag 4 september

Solade och badade hela dagen. Kvällen spenderades först på Oscars och sedan blev vi medbjuden av en bartender och inkastaren att åka in till hamnen så det gjorde vi. Det blev en lyckad och en misslyckad kväll. Lyckad för att det var kul, men misslyckad för att jag fick en äkta turk. Bara ute efter en sak. Lovisa, jag behöver en Dax! Kom hem 5 på morgonen, så lite trött var man ja!

Fredag 5 september

Skippade frukosten idag och åt lunch. Sedan så gick vi ner på stranden hela dagen. På kvällen gick vi förbi Oscars där vi satt hela kvällen. Det blev inte utgång till hamnen pga sliskturken, och det var jävligt synd, för vi ångrade oss nåt så fruktansvärt sen.

Lördag 6 september

Klev upp och var alldeles superdeppig. Hade packat det mesta dagen före, men packade det sista på morgonen. Åt frukost och sedan gick vi på en promenad runt i området för att kolla en sista gång. Sedan så kom bussen och hämtade oss halv 12. Allt gick superbra på flygplatsen och nä vi väl landade i Sverige var vi 5 minuter tidig. Kom hem till mamma, gjorde inte så mycket utan somnade ganska fort.

Det var min och Lovisas semester i korta drag. Det var underbart och jag längtar tills vi åker nästa gång. Sutdentresa,