16 and pregnant

Såg ett avsnitt av just detta avsnitt igår på mtv. Alltså seriöst, jag tror jag aldrig har gråtit så mycket nån gång. Det var så himla sorgligt och hemskt.

Det handlade om ett par som blev gravid vid 16 års ålder. Deras föräldrar var gifta, så de bodde under samma tak och de var inte några bra förebilder. Det var helt enkelt inte ett bra hem att låta sitt barn växa i. Därför bestämde dom sig tidigt för att adoptera bort barnet. Det var rätt beslut för dem, men det var så trorligt tungt.

När hon födde barnet, ville hon inte se på det, utan det skulle bli så smärtsamt och tårarna bara sprutade. Alltså det var så otroligt smärtsamt att se på. Jag gick ut och fortsatte gråta. Kom in och då var själva ögonblicket när de skulle ge bort sitt barn. Nej fy. Inte ord kan beskriva hur det var. Och om det var så jobbigt för mig, hur var det inte för dem.

Det enda jag ville säga är att jag stöttar alla, vilka beslut som än tas runt en graviditet. Man gör bara det bästa för barnet, även om det själv är den smärtsammaste upplevelsen man någonsin kommer få uppleva. Jag hyser stor respekt till er som vågar stå upp och göra det som är det bästa för era små liv. Jag skulle aldrig klara av det själv. Stor kärlek till er.

/ ElinaAnnaErikaEvensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0