Birgitta Evensson



elinaevensson.blogg.se; 2006-12-28

farmor, uscha, fira en jul utan dej, är som att sticka en kniv i mitt hjärta och vrida om den 15011 varv. jag saknar dej så otroligt mycket, du anar inte. har lust att gråta varje gång jag tänker på att jag ALDRIG mer kommer att få träffa dej. jag älskar dej, och det vet du, men vart är du ? jag begraver mig i sorg, men du kommer aldrig, du kommer aldrig för att trösta mej? vart är du? hua, jag tänker på dan jag tar studenten, ska jag verkligen fira den utan dej? ska jag det, jag vill inte det. det kommer inte bli desamma utan dej. ibland kommer jag på mig själv när jag kliver av bussen att jag är påväg till ditt gamla hus, men där ser jag bara nya bilar och andra människor. vill bara träffa dej en gång till, är det så mycket att begära. fyfan vad jag saknar dej, jag tror ingen vet hur mycket jag har lidit sen du försvann från mej. jag tycker att det är jättebra att du återigen har förenats med farfar men, jag då? ska inte jag få ha nån att berätta allt med, en som man kan komma till när allt är skit, en farmor ? ska jag få leva utan en, i hela mitt liv. jag ville så gärna att du skulle träffa min framtida man och mina fratida barn, att du skulle vara på mitt bröllop och önska mig lycka till i livet. vem ska vara där för mej ? jag ska aldrig glömma sommaren 06, den sista sommaren med dej, fyfan vad jag vill ha tillbaka tiden med dej, jag skulle ge upp allt för att vara med dej igen.

Vart du än är, vad du än gör, så kommer jag alltid, alltid, att älska dej, för den du är, för den du var och för den du kommer att bli.

Birgitta Evensson, dotter, syster, mor, farmor.  född 9 okt 1938- död 16 aug 2006 kl 06,45

elinaevensson.blogg.se; 2007-02-10

farmor, jag har inte glömt bort dig, du finns och kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
när jag hörde den här låten. jag tänkte på dig, och hur du vakar över mig, låter din
visdom glänsa över mig. jag fattar inte hur jag ska klara livet utan dig. du var mitt
allt. jag kommer aldrig glömma de små sakerna, som att sätta på mig en jacka så
fort jag såg ut att frysa, eller bara sitta och titta på teven, hand i hand.
jag kommer ihåg att du brukade massera mina fötter, och jag älskadedet. vi höll
handen jämt. jag vet inte vilken hand jag ska hålla i nu ? det finns ingen hand. den finns ingen
jag kan hålla om, det finns ingen jag kan klaga på över att dom snarkar, det finns ingen
att lägga pussel. det finns ingen farmor. det finns ingen du. mitt minne av dig kommer
alltid att vara så starkt som om det var igår jag såg dig för sista gången. jag älskar dig
farmor, jag kommer aldrig att kunna sig det nog med gånger. jag sa det för få gånger
när du levde. jag önskar att jag hade en dag, en timme, en minut, en sekund, ett
ögonblick till med dej, så jag fick hålla om dej en sista gång, och säga allt jag vill säga
till dig. Jag älskar dig. alla minnen jag inte kommer få dela med dej, allt från nya
kompisar till mitt bröllop, jag kommer alltid att tänka på dej. det finns inget som
kommer få mig att sluta tänka på dej, vad dom än säger, vad dom än gör, vad
som än händer, kommer jag alltid tänka på dej. Jag sitter nu och gråter, för den
just nu, just i detta ögonblick i mitt liv, skulle jag behöva dig. det är nu jag
behöver dig som mest. Birgitta Evensson, i mitt hjärta. då, nu och föralltid.

elinaevensson.blogg.se; 2007-04-09

farmor, jag saknar dig. Vid alla högtider är det extra svårt att inte tänka på den tiden vi har haft tillsammans. det känns tungt att veta att jag aldrig mer kommer att få se dej, få prata med dej, få krama dig. det är något jag måste acceptera, men jag vet inte om jag kommer kunna klara det. det är alldeles för svårt för mig. jag gråter fortfarande över dig, ska inte det försvinna med tiden`? jag vill leva mitt liv, men jag kan inte göra det utan dig. det går inte. jag vet inte hur. snälla, du lämnade mig, o jag är så rädd att jag ska glömma bort dig. ska jag komma ihåg hur du pratade, hur du log, hur du kramade mig, hur du luktade? det enda jag har kvar av dig är mina minnen o en film på mobilen. är det allt jag har kvar av dig? varje gång jag åker förbi ditt hus, så känner jag hur det hugger till i hjärtat. det är ditt hus, ingen ska bo i det, förutom du. det känns så overkligt att det var 242 dagar sen då jag senast såg dig, den sista gången jag fick hålla i din hand, den sista gången jag fick sjunga i ditt öra. jag kommer så väl ihåg låten. det var deja vu, med beyonce, kanske inte bästa låten. men jag kommer aldrig att glömma det. fyfan! ett liv utan dig, det kommer aldrig att fungera. Jag älskar dig, nu och föralltid

justaddicted.blogg.se; 2007-12-12

Brigitta Evensson, jag saknar dig <3

Det har nu nästa gått 1 år och 5 månader. Det känns som om det var en evighet sen, och livet utan dig har varit helt omöjligt. Du var min tröst här på jorden, och du försvann. Jag har inte skrivit om dig här, men du finns i mina tankar hela tiden. Vart jag än går, vad jag än gör, så tänker jag på dig. Du var mitt ljus i vardagen och när du försvann blev allt becksvart. Jag är så besviken på mig själv att jag inte var med dej oftare, eller att jag sa Jag älskar dig till dig mer. För jag älskar verkligen dig, och jag ville att du skulle få se mig växa upp. Jag kom och tänka på häromdagen, att jag lovat att köra dig på bingo när jag hade fått körkort, men du bröt löftet. Du försvann så fort att jag aldrig hann ta farväl, du försvann för fort. Jag har fortfarande inte smält att ditt hus och dina värdesaker är utspridda över Sverige, eller vem vet, på soptippen? Jag har absolut ingen aning, vem som tagit dina saker. Men jag skulle göra allt för att vara i ditt hus och titta på teven, med din hand i min. Eller kanske ta ett parti kort med din varma helly hansen över mina axlar. Eller kanske lägga pussel, skrattandes ikapp? Jag saknar tiden med dej, för det var den tiden jag kunde vara mig själv, jag behövde inte låtsas vara någon jag inte är. Jag behövde inte sätta på ett falskt leende, jag fick vara precis osm jag är. Med dej var jag alltid lycklig. Utan dig så har mitt liv varit tungt och mitt hjärta trasigt, men den senaste månaden så har jag fått någon som kan laga mitt hjärta, men jag vill att du ska vara med. Du vet att jag inte klarar julen utan din hjälp. Nu när jag som allra mest behöver dig, så finns du inte. Din varma, öppna famn finns inte kvar. Igår så var det stjärnklart, så lyste en stjärna klarare än alla andra, och jag tänkte "Är det du farmor, som vakar över mig?" Jag hoppas att det var du, för du skulle se hur lycklig jag är nu. Men jag vill inte vara lycklig, för det känns som om jag skulle glömma bort dig då. Jag vet att det låter konstigt, men det är så det känns. Det enda jag har kvar av dig, är en video på mobilen och två prydnadssaker. En kram, eller ett skratt från dig, det är allt jag begär. Det är min enda önskning i jul, dig. Farmor, du är och förblir alltid den personen som betytt mest för mig. Jag älskar och saknar dig. 09/10- 38 - 16/08- 06


justaddicted.blogg.se; 2008-08-18

Saknar dig väldigt mycket farmor, och denna kväll har jag aldrig sett dig så glad och hjärtlig. Det var nästan som om du visste att det var sista gången. Farmor var den andra hälften i mitt liv, och när hon försvann, försvann en stor del av mitt hjärta med henne. Det har inte läkt än, och kommer aldrig att göra det. Fast jag hoppas att du ska veta, farmor att du är saknad och att jag älskar dig. ♥

justaddicted.blogg.se; 2009-01-24

Farmor, lilla söta farmor. Jag saknar dig. Din varma famn, ditt vackra leende, dina godhjärtade ögon. Den dagen du lämnade jordelivet, lämnade mig ensam, den dagen har etsat sig fast i mitt minne. Jag skriver inte om dig längre, varför? Försvinner du ur mitt minne? Börjar jag släppa taget om dig? Jag skriver inte om dig, för du betyder för mycket för mig, du betyder allt för mig. Betydde. Du var den som förstod mig, lät mig vara mig själv, vara den jag egentligen är. 29 månader, så länge sen var det. Det känns som igår. Farmor, söta du, du lämnade mig alldeles för tidigt, jag har så mycket kvar att se av livet, jag ville dela livet med dig. Jag ville att du skulle vara där för mig, genom de lyckliga tiderna även de jobbiga. Jag ville inte att du skulle lida, så det var för det bästa att det blev som det blev i slutändan. Men jag är fortfarande självisk ibland och vill ha dig nära. Jag vill ha dig här brevid mig, hållandes i din varma hand. Det enda jag har kvar av dig är minnen. Underbara minnen. Jag hoppas du håller ett vakande öga på mig, för jag behöver det, jag behöver dig.
Jag älskar dig farmor, alltid.

/ ElinaAnnaErikaEvensson

Jag kommer aldrig glömma dig♥

Kommentarer
Postat av: Linn

Men lilla gumman då, är så ledsen för din skull <3 Det är bra att du skriver mycket om det här så du får lufta tankar och hjärta! Sedan tror jag att din Farmor också saknar dig väldigt mycket, hon har säkert läst det här hon å;) Någonstans så hoppas jag på Nangijalavärlden efter detta liv, och vem vet, jag tror ni kommer mötas igen.



Älskar dig och jag vill så gärna vara där för dig, du kan alltid ringa mig även om vi inte hörts på ett tag och även om vi inte pratat så djupt, men så du vet så finns jag ett samtal bort! <3

Många kramar

2009-01-25 @ 12:06:02
URL: http://adjoken.blogg.se/
Postat av: Elina

tack vännen, det värmer <3

2009-01-26 @ 12:54:12
URL: http://justaddicted.blogg.se/
Postat av: Stefan E

Hon vakar över dig och mig med för den delen....

Tårar rinner längs min kind..när jag läser om din saknad...Hon var en väldigt varm och undrbar person mamma/farmor..Hon hade alltid tid..och spred värme runt sig..Hon lämnade oss alldeles för tidigt....Hon finns med oss i allt vi gör...Kramkram/Stefan

2009-01-28 @ 11:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0