090311- onsdag

vill egentligen inte skriva ngt för då försvinner min minnesväda dag från toppen av sidan :/ haha, men det är bara o bita i det sura äpplet ;)

Kanske ska berätta lite om min dag igår. Klockan std på 20 över 5. Ja, du såg rätt, 5. Klev upp och gjorde mig iordning innan pappa och jag åkte in. Var framme i stan kanske runt 7 nångång. Då åkte jag runt med han och Lasse ett tag, innan de släppte av mig vid Vägverket klockan halv 8. Halv 9 hade jag provet. Hittade en gammal klasskamrat från alatiderna som man surrade med. Knäppte även kort, apfult :/ sen var det då das. Nervösare i mitt liv har jag aldrig varit. Fick dator nr 1 och började. En del kluriga frågor, men om man jämför mitt och Jennifers prov så var mitt superenkelt. Att trycka på avslutaprov knappen var det absolut jobbigaste. Men den visade med stora bokstäver GODKÄND! vilken sten som lyftes från mitt hjärta. Hade ingen röst när jag pratade med han därframme, tårar i ögonen och praktiskt taget famlade ut där. ringde lite calls och gick ner för att möta jennifer vid bussen. Jag började faktiskt lugna ner mig. Fick stå en timme vid navet, då hon missat bussen. När hon kom så var jag lika nervös, om inte mer nervös än förut. Åt på donken, men ja, fick springa iväg ganska fort. Upp till vägverket där jag mådde så fruktansvärt illa. Klockan blev kvart i 11. Då kom en kille, klasse och visade mig. tydligen så var han inte färdigutbildad så jag skulle få en till i bilen. TACK för den :O Fick en genomgång på bilen, sedan var det en säkerhetskontroll. Haha, blackouten man fick. "Ja, eftersom vi inte rör oss så funkar den" haha. Aja, sen så var det bara åka iväg, backa ut, skolhusallén, körfältbyten, rondeller, parkering, back bakom hörn, stadskörning, motorvägen, landsvägskörning. Ja, det var inte den lättaste och jag var 100 % säker att jag inte skulle klara det. När vi kom fram så gick de ut för att prata. Då var det kört tänkte jag. Kom tillbaka och sa att jag var godkänd. Ville gråta. Fick bara en liten "varning" att jag kör för fort med tanke på väglaget, hehehehe. Såg Jennifer i fönstret och viftade körkortsbeviset och sprang mot dörren. Möttes av en kram och jag var helt salig. Kunde inte sluta skaka. Ringde runt osv. 

Sen tog man bussen hem och somnade i stavreviken. Helt slutkörd. Kom hem och var hemma, innan man tog första turen. Den gick till Lovisa. Var där en stund, pratade lite innan jag åkte vidare. Kom hem till maten, sen åkte jag och bröderna till mormor. Sedan vidare runt hela jävla medelpad. Haha, nej, men 10 mil avverkade vi. Hem och sen soooova. Sjuk trött.

en av de bästa dagarna i mitt liv!

/ ElinaAnnaErikaEvensson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0