Den blå båten- Stefan Evensson

(med reservation för att det kan vara något fel i texten)

den blå båten, lämnade hamn
såg vid kölen, då försvann våra namn
fyrljuset, belyste vårt svall
spanade ängsligt, i dess intervall

ooo du viskar till mig
ooo jag saknar dig

den blå piskade oss, när vinden tog i
hade vi lyckan? stod den oss bi?
vi revade seglen, lite för sent
vattnet forsade in, så var det ment

ooo du lockade mig
ooo jag saknar dig

båten kantrade, sävligt och lugnt
månen bröt igenom, och mannarna sjönk
iskalla vattnet, omsvepte mig
skrek änglisgt, nu träffar jag dig

ooo du ropar på mig
ooo jag saknar dig
ooo du ropar på mig
ooo jag saknade dig

går vi på molnryggen
och jag älskar dig

Skriven till min älskade farmor. Älskar och glömmer dig aldrig ♥


Kommentarer
Postat av: emma

fina ord.

2009-11-05 @ 16:06:59
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej!



Det glädjer mig att du gillar den Elina..Det kommer en mer proffsig inspelning på den inom snar framtid tror/hoppas jag..



Kram!

/Stefano

2009-11-25 @ 13:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0