10 saker jag tycker om om mig själv

Okej, det här är en lista till mig själv. Men för att jag ska kunna ta åt mig den på bästa sätt, lägger jag ut den här. Ni får säga vad ni vill, det är MIN blogg och jag gör vad jag vill. En gång i veckan lägger jag ut den igen, kanske lägger till saker eftersom. This is my healingprocess.

1. Munnen- Jag gillar formen på mina läppar. Sen att jag har raka tänder nu är jag stolt över. Att jag slet med den där tandställningen i två år.

2. Fötterna- Jag tycker om att dom inte är stora och att dom är smala. Det är de enda på kroppen som jag kan ha en liten storlek. Jag tycker om formen på dem.

3. Längden- Ja, jag har faktiskt lärt mig under sommaren att tycka om min längd. Det är ståtligt, elegant och vackert att vara lång. Varför inte göra sig ännu längre med ett par underbara klackar?

4. Handlederna- Ja, det låter konstigt, men jag gillar mina handleder. Dom är smala, och är en fin början på armarna. Haha, vad fult det lät.

5. Midjan- Jag tycker jag har fin midja och kan visa fram den bäst i en hög kjol. Jag gillar hur den smickrar formen.

6. Mitt hår- Ja, jag har sparat ut det nu och det börjar bli långt. Nu väntar jag bara på att få klippa lugg och få det precis som jag vill att det ska vara. Har saknat det och jag trivdes skitbra i det.

7. Impulsiviteten- Ja, ibland (eller ganska ofta) är jag impulsiv. Får för mig att hitta på nåt gör jag oftast det. Jag älskar när jag är impulsiv.

8. Min analysförmåga- Låter som jag skryter, men jag tycker jag är riktigt duktig på att skriva analyser. Det var det jag såg framemot mest med skolan. Att få argumentera och få fram sina åsikter.

9.  Segling- jag tycker det är kul att jag kan segla, någorlunda iaf, och att jag har ett fritidsintrssen som inte är så vanligt. Vattnet är mitt andra hem, där känner jag mig trygg.

10. Försvar- att jag äntligen lärt mig att stå upp för mina egna känslor, för min egna vilja. Det är inte längre på någon annans villkor, utan mina egna.

Kommentarer
Postat av: papi

du kommer att segla igen det är någonting som är säkert love you PAPI

2009-09-15 @ 19:24:04
Postat av: jennifer

Fan vad kul att se att du faktiskt ser de fina underbara sakerna på din kropp som vi alla andra ser hela tiden. You go girlfriend!

2009-09-15 @ 20:53:08
URL: http://jenniferlindh.blogg.se/
Postat av: Maria

Go girl! Kram

2009-09-16 @ 07:44:19
Postat av: Linn

Jag gillar allt med dig!!!!!:D Vad kul med listan, bra att du ser många av dina fina egenskaper även fast jag tycker den kan kompliteras med ett antal fler grejer!! DU är så underbar så du ska bara veta!! Puss

2009-09-19 @ 13:19:02
URL: http://adjoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0