100111- måndag

Första inlägget från Göteborg. Spännande. Har efter lite smygande och hackande fått internet på Jennifers dator, så vi täntke uppdatera och skriva att vi lever :) Tänkte dra en resume vad som har hänt.

Fredag; Försov mig förstås, men klev upp klockan 6. Duschade och packade det sista innan pappa, mamma och jag packade in det i bilen och stack iväg. Åkte till Jennifer där kontrollerat kaos utrådde. Haha, det var riktigt roligt att se faktisk. Halv 8 stack vi iväg. Jag ska absolut inte klaga på resan. Hade ett helt baksäte med 4 kuddar och två täcken som jag kunde mysa under. Sedan att jag kunde ligga därbak gjorde inte saken bättre :P Efter 10,5 timmar och några pauser senare så var vi framme på Korkslätts Parkgata 56 A, där VÅR lägenhet nu är. Mötte upp supertrevliga Peter och kikade in lägenheten. Huuuuur fin som helst. Vita väggar, stålfria köksinteriör och helt toppmodern. LOVE IT! Nåja, fick nycklarna och bar upp allt. Sen blev det sängarrangemang innan vi gick och sov.

Lördag; Strax före 8 så stack mor och far. Blev några kramar och pussar innan dom stack. Lade mig ner och vilade fram till 10 då resten klev upp. Då blev det mest en massa uppackning och en sväng till ICA maxi som ligger mindre än en kilometer ifrån oss. Det är faktiskt inte helt olikt Söråker, en jävla massa backar :P Men det är faktiskt ganska skönt att gå. Nåja, blev middag och mys i soffan på kvällen innan vi sov.

Söndag; Kina och Pontus stack iväg runt 8 på morgonen och då steg vi upp. Fikade och gjorde oss klar innan vi stack ner på stan. Virrade omkring i några timmar innan vi stelfrusna tog oss hem. På kvällen blev det tv osv innan vi sov. Peter kom förbi en sväng och satte upp lite hyllor osv. Supertrevlig

Idag; Idag vaknade jag halv 8. Klev upp och gjorde mig iordning innan jag och Jennifer stack till stan. Skulle ju som sagt ha en arbetsintervju idag. Hittade dit och hade först en gruppintervju följt av en personlig intervju. Dom lät intresserad, så vi får se senare i veckan om jag fått jobbet eller inte :P Mötte upp Jennifer efteråt och fixade ärenden såsom, stadsbiblioteket, universitetsbiblioteket och humanisten. Efter det så åkte vi hem. Hemma har jag duschat, sovit, ätit och surrat. Har ju som sagt fått igång internet nu, och man märker verkligen hur beroende man är av internet. Vi går runt som osaliga andar och känner att något fattas. Haha, men nu har vi ju iallafall hackat in oss på en stackars granne. Men det är bara bra.

Imorgon blir det tvättning och en sväng till mataffären. Måste bara säga att jag trivs sjukt bra och jag älskar dialekten. 'de e la gött de!' Klockrent. Måste även säga att jag saknar mina andra bejbs som bor 75 resp 100 mil härifrån. Kärlek till er.

Neeej, nu måste jag engagera mig i Paradise Hotel. Vi har bara 6an, 4an, 1an och 2an. Haha. Suck. Ha det bäst.

/ ElinaAnnaErikaEvensson

Bilder kommer senare när vi får vårt riktiga internet.
Love

Kommentarer
Postat av: belle

gu va härligt det låter! utom dialekten då ;)

2010-01-12 @ 01:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0