101007- torsdag

Nu är det fasiken dags att dra igång denna stackars blogg igen. Har ju så mycket att berätta, men får aldrig ner det i bloggen längre. Det är ju så roligt att kolla tillbaka och se vad man gjorde så varför inte fortsätta? En ny design skulle dock behövas, ELLEN? :D

Det som har hänt de senaste månaden är att vi blev av med lägenheten i Göteborg. Den sista helgen i augusti var vi ner och tömde den och lämnade tillbaka nycklarna. Det var fortfarande med sorg, men jag kommer aldrig glömma alla underbara ögonblick och minnen vi har från det stället. Iochmed flytten så löste det även en hel del andra problem, så det kändes oerhört skönt, och allt är påväg åt rätt håll till förhållande med just det problemet.

Veckan efter började jag på lärarutbildningen och det kändes helrätt. Helt underbart att träffa nytt folk, ha en undervisning som känns rätt och allting. Det är otroligt mycket att göra, men jag tragglar på. Nu har vi gått lite mer än en månad och det känns verkligen bra. Hoppas att det håller i sig ett tag, eftersom jag kommer att läsa i 5½ år.

Jag har även förra fredagen flyttat till en egen lägenhet på Tjernstigen. Underbart att äntligen ha sitt eget boende igen efter allt strul som varit. Jag har börjat bo in mig lite grann, men har fortfarande en hel del kvar att göra, såsom att fixa garderoben, studierummet, gardiner, hyllor och tavlor. Men lägenheten känns skitbra och det är underbart.

Nåja, nu ska jag inte fortsätta babbla. Imorgon ska jag träffa Carina och kanske Marie för lite plugg på kulturmagasinet, innan man träffar stumpsen en stund. Därefter blir det hemgång där man kommer att få hjälp med uppsättning av hyllor och få dit garderoben. Sen måste jag även skriva klart om estetiska lärprocesser som skall skickas in på fredag. Helspäckad dag alltså.

Får se om jag kommer ihåg att uppdatera imorgon :D

/ ElinaAnnaErikaEvensson


En av många underbara stunder i älskade Göteborg. Längtar tills jag får återvända ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0